måndag 5 november 2012

Snabba kycklingpannan.

Hittade detta recept i min mattidning. Smakade okej men inte så bra så jag gjorde min egen tuch på detta. Ger er mitt recept här. 

Detta behöves till 4 port:
Penne pasta beräknat enligt förpackningen (eller så mycket ni vill ha) 
1 grillad kyckling (nästa gång ska jag ta 2-3 kycklingfiléer, blir så lite mat med grillas kyckling å godare med filéer) 
1 rödlök 
1 röd paprika 
8-10 soltorkade tomater 
5 dl naturull creme fraiche.
tog 1 dl grädde + lite mjölk för att spä ut den om man tycker den är för tjock. 
salt 
svartpeppar 
vitlök 
sambal oelek

Gör så här:
  • Rensa kycklingen från ben, dela i mindre bitar. Tar man filéer skär dem i mindre bittar. 
  • Strimla och fräs lök och paprika så att det mjuknar. 
  • Koka pastan. 
  • Tillsätt kycklingen i löken och paprikan. Stek ett par minuter. Tar man filéer så stek på dem tills de är klara i en stekpanna och häll sedan i löken och paprikan. 
  • Strimla och tillsätt de soltorkade tomaterna. 
  • Sänk värmen och häll i creme fraiche. Rör om ordentligt. Låt puttra en stund. 
  • Om man vill spä ut den gör det med mjölk eller grädde. Pressa i en vitlöks klyfta  häl i valfri mängd sambal oelek. Salt och peppar. 
  • Blanda kycklingröran med pastan ordentligt. 

Smaklig måltid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar