onsdag 5 september 2012

Silviarutor.

Denna kaka såg jag på en blogg i helgen, såg så god ut och så enkel att göra. Så i går när jag fick extra energi efter sovit halva dagen så bakade jag detta å hade med mig till jobbet i dag.


Ingredienser -30 bitar 
6 ägg
6 dl strösocker
3 dl iskallt vatten
6 dl vetemjöl
6 tsk bakpulver

Glasyr
200 g smält smör (mycket godare än margarin)
2 dl strösocker
2 äggulor
4 tsk vaniljsocker
Kokos

Gör så här 
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa  ägg och socker. Tillsätt mjölet blandat med bakpulvret och sedan vattnet. Häll smeten i en smord långpanna. Grädda i drygt 15-20 min. Kolla med sticka, låt svalna.
Smält smör. Blanda i övriga ingredienser till glasyren och låt koka ihop några minuter under ständig omrörning på låg värme. Bred ut krämen på kakan och strö över kokos.



Smaklig fika stund. 


1 kommentar:

  1. dom såg goda ut kanske man ska baka någon gång. bara det att vi inte fikar så ofta :-P //Sofie

    SvaraRadera