torsdag 12 juli 2012

Ett känslo laddat inlägg.

Bloggen är ju inte egntligen till för att skriva om hur jag mår, men ibland måste jag skriva av mig lite. 
Just nu är jag väldigt nere. Visst ska bli så skönt att gå på semster imorgon. 
Det är mycket som snurrar i mitt huvud just nu. 

Det som mest sitter där gäller pappa. För snart 2 veckor sen var pappa och gjorde en stor undersökning.  Det är 5 år sen har fick sin cancer. Visst att de sa att det kunde ta ca 10 arbetsdagar innan man hör något. Ringer dem och säger att de vill träffa pappa, då vet jag att det inte är bra. Just nu är mamma och pappa på en mini tripp. Var upp hos dem i dag för att kolla posten, hoppades att det skulle ligga ett brev där från sjukan där det stod att du är FRISK...... men fanns inget brev där. Det jag tänker är ju längre tid det tar innan det kommer något känns det som det inte är bra. Att de måste träffa pappa. 

Hoppas verkligen att pappa är frisk, orkar inte med något mer av detta. Tänker varje dag på om det är borta eller inte. 

Sen har jag tänkt mycket på vänskap den sista tiden. Har haft en hel del konstiga drömmar om mina vänner, så efter det har jag börjt tänka på det man har. Just nu känner jag mig så ensam, visst har jag min familj och Henka och det är jag så tacksam för. Men kollar man vänner så känner jag mig ensam, vet inte varför jag känner så. Man har ju väldigt många "vänner" men man har inte så många som är ens riktiga vänner. Finns några som betyder massor för mig, sen tänker man ju på undra vad de känner för mig. Om de bara träffar mig för jag tjattar och är så på. Jag kanske är för på eller inte. 
Undra om någon skulle sakna mig om jag inte skulle höra av mig till någon. 
Om ni mina vänner läser detta nu, ta inte illa vid er men detta är mina känslor just nu. Fråga gärna vad jag menar och känner. 

Vikten......
var så nöjd att man gått ner 13 kg. Men ställde mig på vågen och nu har man gått upp 3 kg skit kul alltså. Hade ju ca 3-4 kg till som jag ville ner = så nu är det 6-7 kg. Känns så tråkigt att man kan inte unna sig något för då blir man fet igen. Skit kul nu när man ska ha semester, så antingen kör man stenhårt nu på semestern och unar sig något litet någon dag. eller så kör jag på efter sommaren igen. Fan säger jag, hatar min kropp igen, allt bara väller ut på mig, så jävla besviken på mig själv, SÅ tråkigt för jag rör på mig varje dag........

Nu ska jag bädda ner mig och äta jordgubbar läsa min bok...... sen hoppas jag att jag somnar tidigt så man får mycket sömn i natt. 


2 kommentarer:

  1. ta nya tag efter semestern o njut under den...jag har nog gått upp allt jag gick ner så jag skiter i o väga mig..o emma vi e bra som vi e oxå..o jag förstår dina känslor med din pappa...jag hann inte ens fatta att mamma va dålig....o ångrar varje dag att vi träffades för lite så se till o va med din familj så mycket du kan. kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej vännen förstår din oror över "pappsen" skulle jag med göra. Jag finns här även om jag inte alltid hör av mig. du får tjata om att ses det gör inget. Ses snart och snart far vi på mini resan :) kram till dig /Sofie

    SvaraRadera