onsdag 15 februari 2012

Stambytet = skiter sig

Nu är det saker som händer. Måste få skriva av mig lite innan jag gör något annat dumt.

För ca en vecka sen kände jag mig nöjd och vi började få ordning på allt till badrummet. Äntligen kände vi då.
Men sen i går får Henka ett mail att nu har de mätt takhöjden i 3 lägenheter och höjden till tak kommer bli 222 cm. Det är en sänkning på 30 cm. När vi var på informationstäffen så sa de att man skulle sänka taket 15-20 cm. Nu är det 10-15 cm mer. Det säger de till oss nu. Nu när vi redan har köpt en kabin som står i våran hall för 10000 och de vet inte om de kan instalera den. Man kan fan inte komma 11 dagar innan allt ska börja och ändra på saker som är så viktiga.

NU har jag vart nere och pratat med Sefab. De säger då att de har inte vetat exakt vilken takhöjd det ska bli, men sånt kollar man väl fan upp innan man går ut med informationen. NU säger de att dom har inte gått ut med informationen det var riksbyggen som gjorde det. Sefab tycker vi ska prata med föreningen men det säger vi nej till, för det får dem lösa i mellan sig.

Henka skrev i ett mail i dag. De sänker tanket pga rören ska gå i taket, men även ventelationen nu med. Därför sänker man så mycket pga ventealationen. Men som Henak skrev får de göra någon låda där och sen får taket gå ovanför det. Men som jag känner nu kommer de inte bry sig om detta. De kommer vägra installera kabinen. Har pratat med lite olika personer om hur hög våran kabin är och hur högt taket är, de säger att det borde gå för att installera denna. Men sefab kan inte lova något. Antingen får de ju säga ja eller nej vi kan ju fan inte vänta å se för då får vi ju inte lämna tillbaka dem.

Sen blir jag så arg för hon jag pratade med i dag på Sefab har sådan attitiyd mot mig. Men hon säger att hon är så för jag inte låter så trevlig. Men det är hennes jobb, man ska göra kunden glad. Skulle jag vara otrevlig mot folk som ringer mig på jobbet när de är otrevliga mot mig skulle min chef inte bli glad. Men när hon pratade med Henka i telefonen när jag var där så var hon mer trevlig.

Är sjuk, börjar bli bättre, men ja borde vila. Men det går inte jag är så arg så jag spyr just nu. Vill ha helg nu så man kan släppa allt och ha en underbar lördagskväll med underbara vänner,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar