tisdag 15 november 2011

Viktväktarna.

Som sagt var så har jag börjat med viktväktarna, kände att det var dags nu, har gått upp lite för mycket de sista 2 åren.

Har fått fråga om vad jag äter. Jag äter rätt mycket samma saker som innan. Det jag har ändrat mest är frukosten, äter inget bröd alls. Sen utsluter jag vissa saker. Men det mesta är samma som innan, lite lättare produkter, mindre portioner, mycket frukt, vatten  och grönsaker.

Jag går in för det väldigt mycket i veckorna, är lättare att följa allt då också. Helgerna tänker jag lite på vad jag äter men unnar mig lite också. Sen ska jag komma i gång att gå ut och gå lite mer, simma och träna lite hemma.

Har ju vart sjuk en vecka så ha ju inte kunnat träna något men neråt har det gått en då, så det känns bra.

Vecka ett gick jag ner 1.4
Vecka två gick jag ner 0.9.
Så nu går jag in på tredje veckan och hoppas att man går ner mer, i alle fall att man inte går upp.

2 kommentarer:

  1. Härligt Emmsis! :D Gud så kul! Man kanske skulle skippa bröd på morgonen o sådär. Men vad äter du till frukost istället då?

    SvaraRadera
  2. duktig emma...heta till sommaren...o vi som gillar o planera mat innan har ju en fördel...

    SvaraRadera