söndag 21 augusti 2011

Köttfärsås.

Köttfärssås är som köttbullar. Finns hur många olika recept som helst och man kan göra så mycket. Tänkte ändå lägga upp min köttfärssås som jag gör. Jag skriver typ hur mycket jag brukar ha, men kör allt på känns brukar inte mätta upp.

Men i dag när jag lagade det så hade jag
ca 700 g nötfärs
2 gula lökar som jag hackar
1 solo vitlök. Kör alltid solo vitlök har tröttnat på vitlöks klyftor.
1 stor creme fraiche 5 dl
1 dl vatten
ca 2 dl chilisås
lite soja
salt, peppar
Hade även i en burk majs, det har jag de gånger jag är sugen på det

Men som sagt va detta med måtten stämmer inte helt, gör på känm

Bara att bryna köttfärsen, ha i hackad gul lök och pressad vitlök.
Häl i fraichen, vatten, chilisås och kryddor. Låt koka upp.


Smaklig måltid

1 kommentar:

  1. Tack för tipset med majs och creme fraiche, det blev svingott! Testade igår. Mmmmm!

    SvaraRadera