söndag 15 december 2013

Nötchoklad med frisk mint

Detta var vädligt lätt att göra och man kan göra dem hur man vill. 

Detta använde jag i alle fall:

400 g choklad vilken som
Pepparmintsarom
Kokos, pistachenötter (kan ta ex russin,fikon, flingsalt, tranbär)

Gör så här:
  • Bryt chokladen i bitar och lägg dem i en bunke. Smält chokladen i mikro eller i vattenbad. Smaksätt med pepparmintsarom (hur mycket väljer man efter smak jag hade ca 2 tsk) 
  • Häll chokladen i en form med bakplåtspapper (man kan även klicka ut dem om man vill det) 
  • Lägg sedan på toppingen. Låt stelna o kylskåpet och förvara sedan kalt. 


Detta är 200 gram ljus blockchoklad+ 200 gram mjölkchoklad. 
Topping krossade pistagkärnor. 



Detta är 400 g vit choklad. 
Topping kokos. 

Sen gjorde jag en som jag glömde ta bild på. 

200 g vit choklad jag hällde i formen, lätt stelna lite. Hällde över 200 g mörk choklad. Sen drog jag med en gaffel i lite. 
Toppade med kokos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar