onsdag 12 oktober 2011

FIskgratäng.

Fisk är gott, men jag lagar inte det alls ofta. Mycket för jag vet inte vad jag ska göra. Sen tycker jag det är dyrt med fisk, det är nog den största anledning till varför jag inte lagar det.
Hittade denna på kokaihop.se var gott, glömde ta en bild, men det var en fiskgratäng.

Detta behöves till 2 port:


1 paket djupfryst fiskblock eller färska fiskfiléer
1 ask räk eller kräftost
2,5 dl créme fraiche
margarin att smörja formen med
salt, peppar
rikligt med hackad dill (jag använde fryst dill)

Gör så här:

  • Sätt ugnen på 225 grader. Smör en ugnsfast form. 
  • Lägg fisken i botten på formen. Ta ytterst litet salt och svartpeppar på fisken. 
  • Blanda osten med créme fraiche och rör ner dill där i. Bred detta över fisken. 
  • In i ugnen ca 40 minuter för djupfryst fiskblock och ca 20-25 för färska filéer. 
Servera med potatis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar