söndag 18 september 2011

Quesadillas med salami

En jätte snabb rätt och en bra rätt om man inte vill ha för mycket mat. Men jag han inte med att ta en bild på denna rätt, var så hungrig att jag glömde bort det,

Detta behöves:


200 g philadelphiaost
8 små mjuka tortillas
100 g skivor salami
1 msk dijonsenap (i det receptet jag fick skulle man ha 2 msk senap, men blev för mycket smak då, så rekommenderar 1 msk)
2 tomater

Gör så här:

  • Blanda ihop ost och senap i en skål. Bred det över tortilla bröden. Fördela salamin över brödet.
  • Lägg på skivad tomat. Salta och peppra. 
  • Vik ihop och stek på medelvärme 1-2 minuter på varje sida.
Servera med lite grönsaker/sallad å en salsa sås.
 

1 kommentar:

  1. Det där ska jag testa någon dag! Låter jättegott, och verkar billigt och enkelt. Precis som en student som jag vill ha det :D

    SvaraRadera