onsdag 10 augusti 2011

Kassler med ris.

Dagens middag blev kassler med ris i ugn. Egentligen ska man ha ananans i formen också, men jag har så svårt att äta frukt i mat. Hade jasmin ris, men nästa gång ska jag använda vanligt matris, tror det blir godare.

Detta behöves till 4 port:
400 g kassler
1 stor strimlad purjolök
4 dl creme fraiche
2 dl grädde
chilisås ca 1 dl men det får man ta lite eller mycket av, det är vad man själv gillar. Jag tog lite mer än 1 dl för jag gillar smaken.
salt
peppar
kokt ris 4 port
riven ost

Gör så här:


  • Sätt ugnen på 200 grader. 
  • Lägg det kokta riset i en ugnsform. Lägg på skivad kassler (om man vill ska man även lägga på ananas då) och strimlad purjolök. 
  • Rör ihop creme fraiche, grädde, chilisås, salt och peppar. Häll det över formen. Strö sedan över lite riven ost. 
  • Ställ in i ugnen ca 25 minuter. Det ska bli varmt allt så känn efter. 
Lyckades inte så bra med denna bild heller men en lite kommer i alle fall. Skulle vart gott med lite sallad till. 


Smaklig måltid. 

2 kommentarer:

  1. Det lät gott, blir nog att testa det själv någon gång.

    SvaraRadera
  2. Håller med Sofie! Verkar asgott :D Men jag tar nog då ananas i också :)

    SvaraRadera