tisdag 5 april 2011

Helgens middagar.

I helgen vart det mycket god mat att äta. I fredags så lagade jag fläskfilé med bacon ( som jag är bäst på) med ungstekpotatis. Men var för lat så jag orkade inte göra någon sallad, ser tråkigt ut utan. Men älskar verkligen denna fläskfilé med denna sås som blir gudomlig.



I lördags fick det bli potatisgratäng med fylld kycklingfilé och bea sås. Glömde köpa pepparsås till mig blir mycket godare med denna till. Men min andra hälft gillar inte den och vill ha bea.

Jag fyller kycklingen med rökt skinka, senap, paprikapulver och salladskrydda, sen riven ost. In i ugnen ca 40 minuter, ror ju på hur stor kycklingen är och hur petig man är, jag gör nog ofta felet att har den inne för länge.

Potatisgratängen är som en vanlig gratäng, potatis och gul lök. Sen tar jag ofta en 5 grädde när jag gör en normalstor gratäng, så den ska bli krämig. Brukar hälla grädden i en bunke, pressa i en del vitlök, svartpeppar och salt. Och sen in i ugnen. Osten brukar jag ta på sista 15-20 minuterna så den inte ska bli så bränd.


Svårt att få till en bra bild när kycklingen bara gick sönder. Men gott blev det. 

Smaklig måltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar