onsdag 10 juli 2013

Muffins med center

Jag älskar verkligen center och plopp. För ett tag sen kom jag på att jag ville testa och baka med center. Gjorde en muffins som jag satte ner 2 center i. Det blev gott. Men jag ska testa att göra på ett annat sätt snart igen för jag blev inte helt nöjd. Men lägger ut receptet ändå. 

Detta behöves:
50 g smör eller margarin 
1 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker 
3 dl vetemjöl 
1 1/2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker 
ca 2 rullar med center

Gör så här:
  • Smält fettet och häll i mjölken, den kan gärna bli varm. 
  • Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt den varma mjölken med fettet. 
  • Rör till sist ner mjölrt blandat med bakpulver och vaniljsocker. 
  • Häll upp smeten i muffinsformar som är ställda i en muffinsplåt. 
  • Stopa ner 2 st center i varje muffins. 
  • Grädda i ugnen 225 grader ca 10 minuter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar