tisdag 22 februari 2011

Quilling

Jag älskar att pyssla, älskar att köpa massor nytt och älskar att testa nya saker.
MEN ofta slutar det med att jag sitter och Sura, medan Henka ska vissa hur man kan göra. För jag vill kunna sakerna på en gång och vara expert på dem.

När nya vårkatalogen från panduro kom vart jag helt galen som vanligt. En av alla saker jag valde att köp var ett quilling verktyg 

Med detta ska man kunna göra massor olika saker, trodde inte det skulle vara så svårt. Men satt en fredagskväll för några veckor sen, satt väl i en timme sen slängde jag allt och gick därifrån. Men tänkte något måste jag ju lyckas med, så började om och lyckades göra en blomma, är riktigt nöjd med den, man ser ju i alle fall vad det är. 


På nätes finns det massor av förslag på vad man kan göra och på youtube kan man få vägledning, så får väl se om jag lyckad göra något mer i framtiden, 
Lägger upp lite bilder på vad andra har gjort som jag har hittat på nätet. 




Den sista bilder är sjukt fin, tänkt att man ska kunna göra sånt med endast lite papper och lim. 







1 kommentar: