onsdag 16 februari 2011

Kycklingwok!

I dag fick det bli kycklingwok till mat, en väldigt lätt och smidig rätt som jag tycker är sjuk god. En bra vardagsrätt för det går vädligt fort att göra.

Till 3-4 port behöves:
250 g nudlar
250 g strimlad kyckling
500 g wokgrönsaker
6 msk sweet chilisås
2 msk pressad lime
2 msk råsocker
1 msk fisksås.

Man kan välja vilka wokgrönsaker man själv vill, jag kör på classic och tar i extra minimajs.

Tillaga nudlarna.
Hetta upp olja i en wok eller stekpanna. Bryn kycklingen och grönsaker och fräs dem tills de e klara.
Sen som jag tycker är bäst att blanda i hop allt de andra ingredienserna till "såsen" i en skål, pga då blandas allt ihop och får ihop smakerna.
Häll sedan i nudlarna och såsen och värm på någon minut.


Smaklig måltid. 

1 kommentar:

  1. Detta ska jag prova någon gång och se om min nudelhatande älskling tycker om det ;) Ser sjukt gott ut!

    SvaraRadera